The poweraudio Forum is managed by a team of tallented administrators that have made it their mission to offer projects, schematics, designs and their advice free of charge. By making a small donation you can aid in the further development and running costs of this community. We thank you for the support!
Forumul Poweraudio este manageriat de o echipa de administratori talentati care au misiunea de a furniza proiecte, scheme, schite si sfaturi in mod gratuit. Facand o donatie, puteti sa ajutati la dezvoltarea si acoperirea costurilor de operare si dezvoltare a acestei comunitati. Va multumim pentru ajutor!

forumpoweraudio.ro

>> Bine ati venit pe forumul Poweraudio - Cel mai mare forum PROaudio din Romania <<
Acum este Sâm Iun 28, 2025 10:39 am


Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 2 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: reziliere abonamene :))
MesajScris: Mie Aug 25, 2010 9:47 am 
Neconectat
User

Membru din: Mie Mai 26, 2010 5:05 pm
Mesaje: 90
Localitate: roman
Daca tot lucrez in domeniu o sa-mi dau si eu o parere in legatura cu taxele de reziliere :))


1. Nu trebuie sa ai un motiv bine intemeiat ca sa reziliezi un contract. Poti sa-l reziliezi pt asa consideri tu ca e mai bine.

Avem legea 96/2004 privind Codul consumului, unde scrie negru pe alb, la art. 84: \"Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau Intelegere Intre parti, In cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.\"


2 . Clauzele de reziliere din contract sunt anulate !

Legea 161/2010 pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 497 din 19 iulie 2010
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. I
Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 84
Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi Anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."
Art. II
In anexa la legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea i, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care:
- comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);
- comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale;
- comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;".
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.


3. La nici o companie prestatoare de servicii nu o sa recunoasca operatorii ca puteti rezilia contractul cu iei fara a plati acea cerere de reziliere . Motivele sunt ca sa vedeti ca dv ati luat telefon , ati avut nus ce oferta la internet cu reducere de 1 euro etc.
Eu lucrez la VDF dar numai cu firme, iar in cazul in care un potential client de-al meu se duce la Orange si cere in baza legii rezilierea contractului i se spune : Legea nu se aplica in cazul persoanelor juridice !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Asta sunt ordinile primite in cadrul companiei si angajatii acest lucru trebuie sa spuna clientilor.


4. Pasii de reziliere a unui contract sa luam un caz Romtelecom :

Un tip, care voia sa rezilieze contractul cu Romtelecom, a facut acesta intrebare catre senatorul care a promulgat legea , Dl Urban Iulian si Asociatiei asistentapentruconsumatori.ro si a primit urmatorul raspuns foarte valabil :

Daca doriti rezilierea contractului cu Romtelecom, va sfatuiesc sa faceti o cerere scrisa si semnata, pe care sa o depuneti la ei - dar, neaparat, cereti numar de inregistrare. Sau, daca vor sa va impiedice sa depuneti cererea scrisa la ei, atunci trimiteti-le notificarea prin posta, recomandata cu confirmare de primire la sediul central.

Si cereti raspuns scris, oficial de la companie.

Apoi, dupa ce aveti raspunsul scris al Romtelecom, in care acesta cere taxa de reziliere de 100 euroilelegala, faceti-le plangere scrisa la OPC , iar acestia sunt obligati sa intervina si sa aplice legea .

Exact asa se procedeaza in toate cazurile.


4. Rezultatele rezilierii in baza legii .

Pana acum nu am auzit sa fi acceptat vreo companie de telecomunicatii incetarea contractului d fara plata acelei taxe de reziliere .pentru daca accepta la o singura persoana o sa fie jale .

a) Daca urmati pasii de mai sus cu rezilierea tot o sa vi se emita o factura cu taxa de reziliere
b) Firma nu va putea niciodata sa recupereze valaorea acei taxe de reziliere dar va putea sa recupereze discountul care vi la oferit la telefon . De obicei un discount este de maxim 100 euro (la mine la vdf ) . calcul 100 E : 24 x numarul de luni ramase .Sumele fiind foarte mici nu se mai urmareste recuperarea lor explicita ) prin instanta
c) mai mult ca sigur o sa fiti adaugat la o baza de date numita PREVENTEL la care au acces toti operatorii de telefonie mobila si in momentul in care vreti am la o alta companie nu mai puteti face far aplata unei sume .


Sfat personal :
Nu semnati contracte pe o perioada mai mare de 12 luni ca se poate si pe 12 nu numa pe 24 .
Daca sunteti sunat de la Telesels Bucuresti pt reinoirea contractului nu acceptai din prima amanati-o si spuneti sa revina doar cand au ceva mai bun ) O sa gaseasca ei
Cand faceti o modificare a ofertei abonamentului (sa zicem ca primiti o reducere de 50% pe 12 luni ) tot in aceiasi zi, sau saptamana sau luna sa va luati si telefon tot pe 12 luni . Daca va luati peste 6 luni telefon, contractul o sa fie prelungit cu inca 6 luni , iar cele 6 luni ramase o sa plati abonamentul la valoarea lui 100%


O seara buna !!!


Sus
 Profil  
 


 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mie Aug 25, 2010 1:08 pm 
Neconectat
Ultramoderator
Ultramoderator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Apr 12, 2009 5:30 pm
Mesaje: 589
Localitate: Urziceni
Postez totusi si eu .... unele lucruri se repeta... pentru cei care au Orange... "prietenii nesuferiti" ai lui Mircea :)

Legea 161/2010
Legea nr. 161/2010 pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului si a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori (M.of. nr. 497/19.07.2010):
- Legea intra in vigoare la trei zile de la publicarea in Monitorul oficial (19 iulie 2010);
-Art. 84 din Legea 296/2004 va avea urmatorul cuprins: " Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept. Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale.“
- In anexa la Legea nr. 193/2000 la punctul (1) litera (j) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care: - comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e); - comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale; - comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale."


Legea 161/2010 se aplica numai persoanelor fizice, nu si persoanelor juridice.

Conform art.2 din legea 193/2000, lege modificata prin legea 161/2010 "Prin consumator in intelesul legii se intelege orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care, in temeiul unui contract care intra sub incidenta prezentei legi, actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale. "

Noile prevederi ale legii se refera la despagubirile stabilite intr-o suma fixa, in timp ce despagubirile solicitate de catre Orange Romania reprezinta o suma variabila, raportata la momentul la care intervine denuntarea.

_________________
Marco , Deejay Marco !!!


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 2 mesaje ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România