Nu pot sa povestesc prea mult, pt. ca trebuie sa plec la un montat de scule pe o scena ( canta Compact, Directia 5, Taxi, etc ) si este un cosmar logistic, pt. ca nu sunt suficiente scule iar totul o sa fie live.
Aseara am pus la lucru un sistem pe o alta scena, intr-o alta locatie, numai pentru muzica populara. Totul este live, captat prin microfoane. la fel, este un cosmar logistic, pentru ca nu dispunem decat de microfoane Behringer ( cele din setul de 3 buc. ) pentru a prelua absolut toate isntrumentele ( de la viori, tambal si contrabas, pana la suflatori, nai si fond ).
Sistemul este format din 8 boxe in genul satelitilor lui Klaus Music, numai ca sunt facuti cu cate doua difuri de 15" si driver de 2",
Pe scurt, sunt doua C15-400B, WN-D72 si PH-2380 intr-o incinta. Filtrare pasiva, la 1300Hz, cu 18dB/octava. Coboara pana pe la 60Hz, iar o singura boxa are 107~108db/1w.
Fiecare boxa ( are 4ohm ) si este pusa sa mearga pe cate un canal de la un Ecler XPA7000. Sistemul are 6kw.
Tot ce pot sa va spun este ca vocile si instrumentele se disting perfect si de la 250m distanta , in conditiile in care boxele sunt puse doar la 2,5 ~ 2,8m inaltime, iar in jurul scenei au fost cam 4000 ~ 5000 de oameni.
Zgomotul ambiant ( provenit de la parcul de distractii si cele 500 de tarabe si terase, fiecare cu boxe proprii ) este de aproximativ 90 ~ 95dB, masurat la nivelul scenei.
Chiar si asa, sistemul face fata lejer.
la 30 ~ 50m in fata boxelor, am vazut oameni care pareau deranjati de SPL, ceea ce este ok, din punctul meu de vedere.
Ca si calitate a sonorizarii, eu nu am fost foarte multumit, pentru ca lautarii au intrat pe scena fara sa faca nici o proba de sunet, iar mixerul se afla intr-o laterala a scenei, exact in spatele boxelor de pe o parte, fara nici un fel de control, fara monitoare, doar cu o casca behringer.
S-a mixat aproape in orb ( la nimereala ) initial. Sunetistul fiind singur, trebuia sa se ocupe si de microfoane si de sunet. Fiind si prima sonorizare cu acest sistem, in disperare de cauza, a dat inalte si medii de paralizau spectatorii, pentru ca el nu le auzea ( datorita directivitatii incintelor ), fiind amplasat in spate. Cand am ajuns acolo, am incercat sa facem un reglaj din mers.
Prin telefonul mobil se dadeau indicatii ( mai redu inlatele la 10khz , prea mult, mai dai putin, cam asa, mai tai o idee din medii joase, nu din alea, vino la 400Hz si scade 3dB, etc ) sunetistului. Va inchipuiti ce nebunie a fost, pentru ca totul s-a facut cu 4000 de spectatori si 30 de oameni pe scena, in timpul desfasurarii spectacolului.
Daca era un sistem clasic ( difuzoare puse doar pe fata incintei ) era un fiasco. Totul ar fi urlat de microfonie si nu s-ar fi auzit nimic.
Prestatia boxelor a fost exemplara. Trecand peste felul cum intra semnalul in puteri, pot spune ca boxele au salvat spectacolul.
Acest tip de incinte ( ghid de unda ) sunt EXCELENTE pentru sonorizarile in aer libere, preluate prin microfoane. iti permite sa urci cu gainul microfoanelor mult mai sus decat la alte sisteme.
Pun si cateva poze de la montajul sistemului.
Dupa ce terminam cu nebunia, pun mai multe poze.
