P Victor scrie:
Line array...este doar pentru aer liber sau sali foarte mari la care peretele din spate nu poate reflecta sunetul inapoi pe scena ... in sali mici ( sub 1000 de oameni ) si restaurante este o prostie .
In plus , pretul este mai mare fata de incinte clasice datorita sistemelor de ancorare , care trebuie obligatoriu sa fie omologate de producator si certificate de ISCIR .
Asta daca se intampla ceva rau...sa nu fi acuzat de omor din culpa ...
Merita sa revezi cele recomandate de mine mai sus ...
Mai bine renunti la conceptul Line Array .
Un singur modul de Line Array trebuie sa aiba maxim 5 grade dispersia pe verticala , si esti obligat sa folosesti foarte multe module , minim 8 bucati pe o latura ... in total minim 16 boxe

.
In afara de dispersia pe verticala trebuie sa mai satisfaci inca o conditie , cea a frecventei minime redate in cluster , care tine de lungimea fizica a " carnatului " de boxe , si trebuie sa redai o frecventa minima de 60Hz -3 dB pentru a putea fi full range acceptabil .
Adica minim 8 module pe o singura latura ( stanga ) si alte 8 module pe cealalta latura ( dreapta ) continand difuzoare de 12" pe joase .
... iar 8x12" reprezinta un compromis intre lungimea coloanei Line Array si frecventa minim redata , ar trebui difuzoare cat mai mici ca diametru ( 6.5" sau chiar 5" avand frecventa de rezonanta cat mai mica ) si un numar cat mai mare de module( oricum peste 30 bucati ) ... prietenii " stie " de ce .
Un Line Array de calitate trebuie sa aiba 15" pe joase si 28 bucati pe coloana pentru a putea reda 40 Hz -3 dB , cu adevarat un line Array Full Range .
Restul optiunilor tehnice sunt castrate financiar de catre userii cumparatori , de obicei habarnisti , care sustin ca " lasa ba ca oricum sunt destule boxe si foarte scumpe " sau chiar o manipulare grosolana la producatorilor , in speranta ca cineva va cumpara de la ei . Sa nu uitam , e criza si pentru ei...
De aia nu suna bine niciun Line Array care apare in Romania ...din considerentele descrise mai sus .
Mai trebuie si un sistem de ridicare care sa reziste la greutatea " carnatului " de boxe si conditii meteo extreme , la vant puternic etc .
Mai trebuie asigurat si un transport adecvat , o manipulare cu specialisti halterofili , nu cu semiretazii super uscati care trantesc boxele ( da-le ba dracu ca e grele cu spume , baga-mi-as plua in mortii lui de patron nemernic , ca el castiga fara numar si noi nu ) si mai trebuie un spatiu de depozitare corespunzator , cu temperatura constanta cat de cat ( temperatura sa nu scada sub 10 grade ) .
Acel spatiu de depozitare trebuie pazit permanent ...
Atentie , inca nu am discutat despre amplificatoare , procesoare , setari .
Greu de crezut ca poti reusi singur vreodata ... pana si marile firme au dat rateuri mari de tot : JBL , EV , EAW , Nexo etc !
De aia schimba seriile de Line Array ca pe ciorapi , ca sa dreaga " busuiocul " .
Sunt pline forumurile de profil cu comentarii rautacioase , dar aduc dovezi palpabile in acest sens .
Deci e absolut clar ca nu are cum sa iasa ieftin . Sau bun .
In plus , nu functioneaza corespunzator in interior in spatii mici .
Uite cum se face un Line Array serios :
http://www.apogee-sound.com/pdfs/ALABrochure.pdfParerea mea .
Va rezulta o mare prostie daca te incapatanezi aiurea .
Risipa de bani .
Mai bine donezi acei bani unor amatori de muzica carora chiar le trebuie boxe de calitate !
Daca nu pricepi la ce ma refer , astept sa deschizi un subiect la rubrica vanzari
viewforum.php?f=19 cu noile tale inventii avand hornuri " ieftine " , difuzoare cu neodim " ieftine " sisteme de ancorare " ieftine " si incinte de calitate " ieftine " proiectate de tine

.
Iti dau un sfat : cand vei incerca sa le vinzi , pune sigle cu Dynacord .
Ai mai multe sanse sa scapi de ele , clientii acestei firme sunt " intelectuali " cu bani .
Evident , ei " arunca " banul pe pseudoclone , nu pe marfa originala !
Sper ca stiti de gluma si faceti diferenta intre pamflet si sfaturi practice .