Salut si bun venit pe forum.
Sunt bucuros sa vad in sfarsit un incepator care formuleaza niste intrebari cu un inteles si context adecvat dupa o mica lectura pe ici colo si nu in necunostinta totala de cauza, bravo.

G. Iulian scrie:
1) BCD3000 are doua iesiri Master Output L+R care ma gandesc ca pot fi conectate la mixer, iar din mixer la boxe.
Initial ma gandeam la un mixer mai scump ( gen Behringer X1204USB, cu USB), dar daca controllerul are deja conectare USB, iar din el "iese" sunetul pe alte canale, nu imi mai trebuie si mixer cu conectare USB, corect?
Poza spate BCD3000 :
http://www.behringer.com/EN/images/ligh ... ar_XXL.jpgPoza mixer Xenyx802 :
http://www.behringer.com/EN/images/ligh ... ht_XXL.jpgBCD are o iesire stereo sau doua canale mono... in cazul de fata o tratezi ca o iesire stereo.
Daca vei folosi intrarea de microfon din BCD si acesta va fi singura ta sursa de semnal, poti conecta direct BCD-ul
la un amplificator + incinte pasive, sau direct in incintele active, depinde ce alegi.
Daca vrei sa ai disponibile si alte intrari pentru orice alta sursa suplimentara venita din neprevazut, poti intercala un mic mixer in lant.
802-ul la mine si-a facut treaba timp de 5 ani si acum sta in cutie pentru ca a fost inlocuit, nu din motive functionale.
Daca te porti frumos cu el se poarta frumos cu tine, si prezinta o calitate a sunetului acceptabila avand in vedere pretul sau.
S-ar putea sa fii mai incantat de cum suna microfonul conectat la mixer decat la BCD, si in plus daca sistemul nu permite o latenta mica,
vei fi incomodat in vorbire de o latenta detectabila de ureche...(diferenta de timp dintre momentul vorbirii si momentul auzirii sunetului in boxe).
G. Iulian scrie:
2) Nu o sa folosesc mai mult de intrare microfon, iesire pe boxe si conectare la controller, si de la controller la laptop.
Se merita sa dau mai multi bani pe mixer (un 1204USB sau Yamaha MG102C) ?
Ce recomandati intre un Behringer (X1204) si un Yamaha(MG102C) ? (sau alt mixer bun si totusi cat de cat ieftin...)
Raspunsul la aceasta intrebare este partial dat mai sus...
Dupa parerea mea numarul de intrari de la mixere gen 802 iti sunt suficiente din cate zici si tu.
Din experienta, mixerele din zona asta de pret sunt cam la fel, diferenta fiind in aspect si fiabilitate in timp.
Dar cum spuneam: daca te porti frumos cu el se poarta frumos cu tine... daca te apuci sa invarti ca un Dj de 802... sigur nu va dura mult.
G. Iulian scrie:
3) Am vazut la Behringer 1204 ca are si iesiri pe ALT 3-4, dar din ce am citit, s-ar folosi ca un mixer separat acelea doua. Pot conecta mai multe seturi de boxe ( sa zicem doua boxe active pe MAIN MIX ) si un amplificator pe ALT 3-4 , care sa redea aceiasi muzica ca main mix ?
Care este treaba cu Stereo AUX Returns ? acolo pot conecta separat alte boxe sau amplificator care sa redea acelasi sunet ca main mix ?
La 1204 pe fiecae canal ai optiunea "ALT 3-4 (MUTE)" adica, canalul nu mai ajunge pe main out ci pe alt 3-4 out.
Aceasta optiune este utila intr-un studio pentru inregistrarea doar anumitor canale... in fine,
sau pentru crearea unui submix ce se trimite catre un lant de procesare...
La alte mixere aceste sub mixuri sunt mai multe si selectabile independent si pot fi folosite in acelasi timp cu main out,
in plus si pentru monitorizare pe scena, etc... sau sub mixul sa iasa pe main.
Este important sa intelegi arhitectura si posibilitatile de rutare ale unui viitor mixer si sa alegi ce iti trebuie,
pentru a nu cumpara ceva si sa realizezi ulterior ca nu iti este de folos.
Deci nu se pot conecta mai multe seturi de boxe (doua boxe active pe MAIN MIX si un amplificator pe ALT 3-4),
poti conecta pe main incinte active si pe tape out un amplificator de exemplu (aceasta fiind aceeasi cu cea de master)
sau pe ctrl room out daca aceasta iesire o lasi comutata pe master si la care ai si volum independent (dar dupa volumul main atentie).
Parctic la ctrl room out ai posibilitatea sa asculti intrarea tape (utilizata in studio de regula pentru a monitoriza iesirea din pc in timp ce inregistrezi mixul de pe main) sau iesirea de main.
In cazul tau asculti main si poti tape in sa il comuti ror pe main si ai o intrare in plus (unde poti conecta BCD-ul de exemplu ).
Majoritatea incintelor au o iesire dupa introducerea semnalului din care poti merge spre altele (sau alt amplificator).
Da... despre aux return:
Pe fiecare canal ai aux send sau fx sau send pur si simplu... aici reglezi cat sunet din acel canal sa se duca catre iesirea aux out sau fx out (notatii de la caz la caz),
aici ar trebui sa intrii intr-un efect si iesirea efectului sa o introduci la aux return si sa insumezi efectul cu main out.
Bineinteles ca utilizari multiple exista si aici:
Poti folosi aux out pentru monitorizare pe scena, iar aux return ca o alta intrare stereo de exemplu.
G. Iulian scrie:
4) Din cate am vazut, puterea amplificatoarelor si puterea boxelor difera (in sensul ca nu sunt fix pe fix...)
Are ceva daca amplificatorul este mai puternic decat boxele ? (banuiesc ca se vor arde daca este folosit la maxim)
Daca un amplificator de 4 ohm este conectat la boxe de 8 ohm se intampla ceva? (banuiesc ca nu va scoate aceiasi putere din boxe..)
Este vreo diferenta intre sunetul scos de boxe de 4 Ohm si unele de 8 Ohm ?
Citat:
Are ceva daca amplificatorul este mai puternic decat boxele ? (banuiesc ca se vor arde daca este folosit la maxim)
Da, banuiesti bine, insa este foarte bine sa ai un amplificator mai mare (din punct de vedere al puterii) fata de incinte.
De regula dublu sau mai mult...
Idea de baza a acestui concept, pe care multi nu o inteleg si abuzeaza de difuzoare si le ard:
Muzica nu prezinta un nivel constant... apar varfuri ocazionala, mai rar sau mai des.
Daca acele varfuri depasesc puterea maxima (nominala) a amplificatorului, acestea sunt distorsionate.
Daca nivelul acestor distorsiuni sunt la acelasi nivel cu puterea difuzoarelor si mai mica chiar si mai ales la puteri mari (sute de watti) difuzorul risca sa fie ars.
Daca insa ai o incinta de 100W/4ohmi si un amplificator de 200W/4ohmi si folosesti amplificatorul la o putereaproximativa de 100w,
varfurile ce depasesc acea 100 de watti nu vor fi distorsionate decat daca depasesc cei 200w, pana unde mai sunt 3dB.
Cu cat mai mare rezerva in sus cu atat mai bine... dar atentie ca de obicei acest lucru te face sa abuzezi de difuzoare
Sper ca ai inteles conceptul, sau sper ca l-am explicat bine.
Daca un amplificator da 100w/4 ohmi si ii pui incinte de 8 ohmi teoretic puterea scade la jumatate.
Nu este nici o problema, insa nu este recomandat sa pui difuri de 4 pe amplificator de 8 ohmi ca sa dublezi puterea...
Unii zic ca este diferenta intre sunetul scos de difurile de 4 ohmi fata de 8 ohmi, unii zic ca nu.
Eu sunt pentru nu.
G. Iulian scrie:
5) Ce parere aveti de amplificatoarele Behringer (EP2000/EP4000) si boxele Behringer pasive/active ? Recomandati alta firma?
Teoretic, pretul spune calitatea... practic... who know ?
Eu unu posed EP1500, si se pare ca EP2000 este acelasi EP 1500, nu am avut probleme cu ea si are multe ore de functionare si in 4 si in 8 ohmi.
Recomand orice ai bani sa iti cumperi, de evitat firmele care fac toate acelasi produs in aceeasi fabrica dar cu etichete diferite... nu le enumar ca pornesc polemici.
Eu personal sunt pentru amplificator plus incinte, deoarece, in general am observat ca in incintele active sunt folosite amplificatoare cu sursa mai mult subdimensionata, si racire slaba.
Este parerea mea, si poate altii au alta parere, iar tu o sa iei de bun ce crezi...
Cam atat...
Sper ca raspunsurile sa iti fie de ajutor !